اخبار گلچين شده و مهارت اخبار گلچين شده و مهارت .

اخبار گلچين شده و مهارت

آبشار شيخ عليخان

آبشار شيخ عليخان يكي از زيباترين و ديدني‌ترين آبشارهاي استان چهارمحال و بختياري است. اين آبشار در نزديكي روستاي شيخ عليخان، در منطقه‌اي كوهستاني و سرسبز قرار دارد و به واسطه‌ي زيبايي طبيعي و محيط بكر خود، هر ساله گردشگران و طبيعت‌دوستان زيادي را به سوي خود جذب مي‌كند.

موقعيت جغرافيايي و دسترسي:

آبشار شيخ عليخان در 50 كيلومتري شهركرد و در نزديكي روستاي شيخ عليخان قرار دارد. اين روستا از توابع بخش مركزي شهرستان كوهرنگ است. براي رسيدن به اين آبشار، ابتدا بايد به شهركرد سفر كنيد و سپس از طريق جاده‌هاي كوهستاني و زيباي منطقه به روستاي شيخ عليخان برسيد. مسير دسترسي به آبشار، سرشار از مناظر طبيعي و بكر است كه خود بخشي از لذت سفر به اين مكان را تشكيل مي‌دهد.

ويژگي‌هاي آبشار:

آبشار شيخ عليخان با ارتفاعي حدود 30 متر، از دل كوه‌هاي سرسبز و پوشيده از درختان بلوط و زالزالك سرازير مي‌شود. جريان آب اين آبشار از چشمه‌هاي طبيعي و رودخانه‌هاي كوهستاني تامين مي‌شود كه به دليل پاكي و شفافيت، جلوه‌اي خاص به آبشار مي‌بخشد. آب زلال و خنك اين آبشار در فصول گرم سال، مكاني مناسب براي استراحت و تفريح فراهم مي‌كند.

جاذبه‌هاي اطراف:

اطراف آبشار شيخ عليخان نيز داراي جاذبه‌هاي طبيعي بسياري است. جنگل‌هاي انبوه و دشت‌هاي سرسبز منطقه، محيطي مناسب براي پياده‌روي، كمپينگ و پيك‌نيك فراهم مي‌كنند. همچنين، روستاي شيخ عليخان با خانه‌هاي سنتي و فرهنگ بومي خود، تجربه‌اي فرهنگي و منحصر به فرد را براي بازديدكنندگان به ارمغان مي‌آورد.

آبشار شيخ عليخان با زيبايي‌هاي طبيعي و محيط آرامش‌بخش خود، يكي از بهترين مقاصد گردشگري در استان چهارمحال و بختياري به شمار مي‌آيد. بازديد از اين آبشار تجربه‌اي فراموش‌نشدني از طبيعت بكر و زيباي ايران را براي شما به ارمغان خواهد آورد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۲۹:۵۳ توسط:samin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :